Sundström urakoi Oulussa kolme ratatyöprojektia 58 tunnissa

Sundström hoiti kolme suurta ratatyöurakkaa Oulussa 58 tunnin aikana. Jotta ratatyöt saatiin hoidettua sovitussa aikaraossa junaliikenteen häiriintymättä, tarvittiin tarkkaa suunnittelua ja katkeamatonta ahkerointia vuorokauden ympäri.

DSC07223

Sundström urakoi yhden pidennetyn viikonlopun aikana kaksi vaihdeprojektia ja yhden rumpuprojektin Oulun seudun junaraiteilla. Projektit aikataulutettiin tarkasti 58 tunnin aikarakoon, jolloin junat eivät kulkeneet.
– Onnistuminen vaati hyvin suunniteltuja resursseja ja sujuvasti vaihtuvia työvuoroja. Raiteilla työskenneltiin tauotta kellon ympäri, kertoo Sundströmin ratatyöjohtaja Emil Sundström.

Sundströmin kolmessa ratatyöurakassa työskenteli yhteensä noin 50 työntekijää. Oulun keskustassa korvattiin viisi ja Haukiputaalla kaksi vanhaa vaihdetta uusilla betonipölkkyvaihteilla. Haukiputaalla uudistettiin samalla junanraidetta 600 metrin matkalta. Iin lähettyvillä puolestaan kaivettiin junanrata poikki kahdesta kohtaa, asennettiin kaksi uutta ratarumpua ja asetettiin radat takaisin paikoilleen.
– Kolmen projektin urakka alkoi lauantaina 16.5. aamuyöllä klo 03:00 ja jatkui katkeamatta aina maanantaiaamuun 18.5. saakka. Kaikki sujui hyvän suunnittelun ansiosta erittäin hyvin, Sundström kertoo.

Sundström on kokenut ratatyöurakoitsija, joka tekee kesäisin lukuisia ratatyöprojekteja ympäri Suomea. Yhtiön pitkä kokemus sekä kattavat resurssit mahdollistavat Oulun kaltaiset tilaukset, joissa voidaan hoitaa monta eri urakkaa samanaikaisesti.
– Tässä on oikeastaan Sundströmin vahvuus. Meillä on omassa talossa osaava ja tekevä henkilöstö ja lisäksi laaja yhteistyökumppaniverkosto, joilla montakin ratatyötä saadaan tehtyä vauhdilla ja menestyksekkäästi vaikka yhdessä viikonlopussa, Sundström toteaa.